Humana väljer Webstep som teknisk partner

Ludwig Falkman

Affärskoordinator

Ny webbplats och intranät ska stärka Humanas digitala närvaro för en mer inkluderande omsorgstjänst med Webstep vid rodret.

Webstep hjälper Humana, Nordens ledande omsorgsföretag, i sin digitaliseringsresa genom att skapa en ny webbupplevelse för den nordiska marknaden, samt ett modernt intranät för koncernens 16 000 medarbetare. De digitala satsningarna utvecklas med Sitevision som plattform och inkluderar även draghjälp från prisbelönta designbyrån Fröjd.

 

Vi är stolta över vårt partnerskap med Humana. Det bekräftar vår styrka inom den privata sektorn och understryker våra kollegors tekniska kompetens. Att få vara med och bidra till Humanas arbete med att skapa en bättre vardag för människor är dessutom extra motiverande, säger Websteps VD, Jakob Cardell.

Flytten till Sitevision är ett stort steg framåt, säger Pierre Widing webbansvarig på Humanakoncernen. I samband med flytten ser vi över användarvänligheten och städar anpassar bättre efter vår grafiska profil för att göra det enklare för våra besökare att hitta det de söker. Ambitionen med flytten till Sitevison är att underlätta för våra redaktörer och samtidigt spara pengar på licenser och utveckling


Digital delaktighet

Samarbete och delaktighet är en viktig del av Humanas värdegrund och kultur. Därför läggs särskilt stor vikt vid att ta fram skräddarsydda digitala lösningar som Humanas medarbetare enkelt kan använda som stöd i deras vardag, med fokus på att öka produktivitet och engagemang, oavsett land och region.


Fler nyheter du inte får missa